A new production of Verdis’s Simon Boccanegra from the Armel Opera Festival (Szeged, Hungary) features an international young cast conducted by Pál Tamás. The title role is taken on by Vasile Chisiu, a fine Rumanian baritone with a big Verdi voice and major acting chops. Also in the cast is Adrienn Miksch (a truly fine Amelia). This Simon Boccanegra will remain on line for another three months and is worth the viewing. The Simon-Amelia duet is sung here as well as I have ever heard it (and I have heard a few in my time…) Mr. Chisiu knows how to spin the Verdi line and how to pull back his sizable voice to float “Figlia!” on a top F with ease and soulfulness. Ms. Miksch is a very good actress, lovely to look at, even lovelier to listen to, and convincing as a twenty-year old girl.
Verdi Simon Boccanegrájának új színpadi változata az Armel Operafesztiválról (Szeged) fiatal, nemzetközi szereplőgárdát vonultatott fel Pál Tamás vezényletével. A címszerepet Vasile Chişiu, kiváló román baritonista énekelte, aki szép hangú Verdi-énekes, remek színészi adottságokkal. Miksch Adrienn csodálatos Amelia volt. Ezt a Simon Boccanegrát még három hónapig lehet megtekinteni online, és megéri a fáradságot. A Boccanegra–Amelia-duettet itt olyan jól éneklik, ahogy azt csak lehet (pedig már jó pár előadást hallottam belőle). Chişiu tudja, hogy sodorja a Verdi-cselekmény szálát, és azt is, hogyan vegyen vissza hangja nagyságából, hogy a “Figlia!”szót az f’-en könnyedén és érzelmekkel telve lebegtesse. Miksch nagyszerű színésznő, jó ránézni, hallgatni talán még annál is jobb, és igen meggyőző a húszéves lány szerepében.
(…)
A jövő a vállalkozó szellemű nemzeti színházak kezében van, az ismert francia, német és olasz operaházakon túl, hiszen az elmúlt ötven évben az opera ténylegesen nemzetközi műfajjá nőtte ki magát. Nem emlékszem olyasmire, hogy román énekesek Verdi nyelvén szólaltak volna meg, magyarok hibátlanul ejtették volna ki az olaszt, vagy hogy törökök hibátlan Oxbridge-i kiejtéssel tolmácsolták volna Britten zenéjét. Legalábbis akkor még nem, amikor konzervatóriumba jártam. Természetesen emlékszünk Ileana Cotrubaşra, Leyla Gencerre, Marton Évára és a többi nagyszerű kelet-európai énekesre. De most, 2014-ben azt tapasztaljuk, hogy azok az országok, ahol a politikai helyzet nem tette lehetővé, hogy az operajátszás bekerüljön a nemzetközi vérkeringésbe, világszínvonalú énekeseket állítanak ki. Ez a jövő, és ez gyönyörű.