A topmodell

2016-05-09 09:43

A tavalyi nagy sikerű Pastorale című produkció folytatásaként 2016. júliusában Szilágyi Annamária és Varsányi Anna színpadra állítja Nyikolaj Koljada: A topmodell című darabját. Ahogy azt az orosz íróktól megszokhattuk Koljada darabjában is az egyik poén a másikig ér úgy, hogy közben mély átérzéssel ábrázolja az emberi esendőséget. A szereposztás és az író nemzetközi hírneve garancia a sikerre.

ELŐADÁSOK IDŐPONTJA:
2016. július 4., 5., 6. 20:30

ELŐADÁSOK HELYSZÍNE:
a Városháza udvara (Szeged, Széchenyi tér 10.)

Jegyek kaphatók az IH Rendezvényközpontban, a Belvárosi moziban és a Ticketportal országos hálózatában (www.ticketportal.hu), valamint előadás előtt 1 órával a helyszínen.
július 4. (főpróba): elővételben: 2190,- Ft, az előadás napján: 2690,- Ft
július 5. (premier), 6. (előadás): elővételben: 2690,- Ft, az előadás napján: 2990,- Ft
Esőhelyszín: IH Rendezvényközpont, Szeged, Felső-Tisza part 2.

NYIKOLAJ KOLJADA: A TOPMODELL (vígjáték)
Fordította Varsányi Anna
SZEREPOSZTÁS 
Kapitolina  Petrovna – Rácz Tibor
Szara Abramovna – Jakab Tamás
Iraida Szemjonovna – Pataki Ferenc
Nyina Andrejevna – Gömöri Krisztián
Tamara Ivanovna – Janik László
Róza Nyikolajevna -Vajda Júlia
Szergej Szergejevics – Dénes Gergely
Súgó – Almási Gyöngyi
Produkciós menedzser – Kerek Mónika
Nyelvi lektor – dr. Szalamin Edit, Borisz Gorbunov
Jelmezkivitelező – Gyuris Éva
Látványtervező – VARSÁNYI ANNA
Rendező – SZILÁGYI ANNAMÁRIA

TARTALOM
Egy leszázalékolt öregasszonyokból álló amatőr népi együttes fennállásának tizedik évfordulóját ünnepli az Orosz Süketek Társaságának Kultúrpalotájában. Kapitolina Petrovna, a legidősebb kilencven éves; természetesen demens. Sarah Abramovna a költészet rabja és nyolcvan éve dacára bolondul a fiatal karvezetőért, Szergejért. Tamara Ivanovna, bár bénának született, fénykorában revütáncosnőként kereste kenyerét. Nyina Andrejevna – szódásüveg szemüveggel az orrán – szabadidejében taxizik. Iraida Szemjonovna gyenge pontja pedig saját készítésű heringsalátája és az alkohol. Bár ez utóbbi mindegyikőjükről elmondható.

Mikor Szergej Szergejevics kifejti vágyálmát az orosz hagyományokat ápoló, ugyanakkor a modernizálódás jegyében fiatal szólistával bővülő, megújult együttesről, az öregasszonyok nem győznek kifogásokat találni. Ők mind leszázalékolt, fogyatékkal élő állampolgárok, semmiképp sem léphet közéjük egy ereje teljében lévő, egészséges fiatal nő. Szergej azt tapasztalja, hogy az ellenállás olyan nagy, hogy a fúzió gyakorlatilag lehetetlen. Hiába énekel Róza remekül, az öregasszonyok szerint az elmúlt tíz évben sem jelentett akadályt, hogy ők egyáltalán nem tudnak énekelni..