Rátkai Erzsébet Ferenczy Noémi-díjas iparművész, Jászai Mari-díjas színházi látvány-, díszlet- és jelmeztervező, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja álmodta meg Bál a Savoyban című készülő előadásunk jelmezeit.
Vele beszélgetünk.
– Ön nem először dolgozik együtt Horváth Péter rendezővel.
– Talán 30 éve találkoztunk, és nagy örömömre több színházban is dolgoztunk együtt többféle műfajú előadásokban, a televízióban pedig egy, az operett történetéről szóló filmsorozatban. Hiszen Horváth Péterről, aki kiváló író, filmforgatókönyv- és színpadi szerző, nagyszerű rendező, kevesen tudják, hogy ő Magyarországon egyedülálló módon az operettudományok doktora (csak szerény ember lévén nem használja a doktori címet). Mindent tud az operettről. Még azt is, amit nem, de azt mindig kitalálja. Finom humorérzékkel megáldott, fantasztikus szellemű ember, jó színész, és rendezőként csoda próbákat tart. A nagy színházi alkotók közül való, és hogy jó barát, az még külön öröm. Nagyon szeretem, ha úgy hozza az élet, hogy közös munkában sodródunk össze, mert ez Vele nemcsak munka, hanem nagy mulatság is.
– Vannak kollégái, akik nem szívesen „öltöztetnek fel” zenés darabot, különösképpen operettet. Ön kedveli a zenés műfajokat?
– A jó operett mint műfaj remekmű, nagyon jó dramaturgiai felépítéssel, jó színpadi szituációkkal, a meseszövéshez kiváló karakterekkel és számtalan lehetőséggel az izgalmas színrevitelhez. Tehetséges társasággal nagyon jó színre vinni az operettet, és nagyon jó nézni is. Persze nem is annyira könnyű műfaj, nem könnyű jól csinálni.
– Milyenek lesznek a Savoy jelmezei?
– A mi előadásunk a mában játszódik Nizzában gazdag és helyenként extravagáns ruhákban. Sok áttetsző anyagot használunk követve a mai legújabb divatot.
– Mit üzen a szegedi közönségnek?
– Régi tömörkényesként mindig szívesen jövök Szegedre. Kérem a Kedves Nézőket, hogy hasonló lelkesedéssel jöjjenek a színházba a „Bál a Savoyban”-t nézni, mint ahogy én járok ide. A darabon dolgozni élvezet, reméljük, megnézni is az lesz.