A Szegedi Nemzeti Színház túlszárnyalta tavalyi eredményeit, 20 százalékkal nőtt az eladott bérletek száma

2018-11-14 13:44

Az idei évadban a Szegedi Nemzeti Színház tagjai már túl vannak négy bemutatón és két darab felújításán. A tavalyi bérleteladást jóval túlteljesítették. Előadásaik többnyire telt házasak, gyakran nyitás előtt sor áll a jegyirodánál.

A színházi évad még csak alig három hónapja tart. Sokszor látni, hogy nyitás előtt már sorban állnak a Szegedi Nemzeti Színház jegyirodája előtt, illetve amikor a honlapon szeretne valaki jegyet foglalni, azt látja, nincs több jegy. A színház nézettsége megugrott. Barnák László főigazgató elmondása szerint 95, de több alkalommal 100 százalékos a prózai előadások nézettsége.

– Azt szerettem volna, ha legalább ezer bérletessel növekedik a színházi nézők száma. 2200-zal több ifjúsági bérletet vásároltak, mint az elmúlt évben, de a felnőttbérletek száma is nőtt, több mint 300-zal. Sokan a gyermekbérlet helyett diák- vagy ifjúsági bérletet választottak, így az idén eladott bérletek száma végül 1352-vel növekedett – mondta el az igazgató.

Hálásak a nézők bizalmáért, hiszen az elmúlt évhez képest 20 százalékkal sikerült növelniük a bevételüket a bérleteladásokból. Tavaly 60 millió forintról beszéltek ennek kapcsán, idén pedig feltornázták ezt 72 millióra.

– Külön öröm, hogy olyan prózai előadásokkal sikerült ilyen nézettséget elérni, amelyek nem bulvárdarabok, nem könnyed vígjátékok, hanem klasszikus értékeket hordoznak. Illetve, hogy a modern magyar drámairodalom egyik kiemelkedő alkotásával, Örkény Tótékjával sikerült telt házas előadásokat létrehozni. Ez fontos azoknak a fiataloknak, akik most új nézőként kerülnek be a színházba. Bebizonyosodott az is, hogy siker lehet
egy Shakespeare-előadás is a nagyszínházban.

A legsikeresebb a Jávor Pál- bérlet volt idén. Opera terén a Gregor József- és az Erkel Ferenc-bérlet is nagyon népszerű lett, az ifjúsági bérletek közül a Tömörkényből hármat is el kellett indítani. A gyerekeknek szánt csomagból a Móra Ferenc-bérlet volt a legkelendőbb, 638-at adtak el belőle, ami a nagyszínház szempontjából szinte telt házat jelent.

– Nagy előrelépésnek érzem, hogy ekkora fejlődést tudtunk elérni, a pályázatomban megfogalmazottaknak megfelelően. A változásra való nyitottság eredménye is ez, illetve azé, hogy folyamatosan jelezzük a közönségnek, figyelünk az igényeikre. Elkészült a bejárat előtti lépcső és homlokzat felújítása is. Az előcsarnokokba új nézőtájékoztató monitorok kerültek ki, illetve Sejben Lajos kiállítása épp a múlt héten ért véget. Jön is egy új, a színház 135 éves évfordulójára reflektálva mutatunk be régi plakátokat, partitúrákat, jelmezeket vagy kottákat.

Új karácsonyi bérletek beszerzésére is lehetőség van, hiszen már kész az ünnepi műsor. A társulat gőzerővel készül a következő bemutatókra, a Szaffira – amelynek időpontjait úgy variálták, hogy a családok közösen is megnézhessék –, Závada Pál darabjának ősbemutatójára és a Valahol Európában című musicalre.

 

Forrás: Délmagyarország