Javában zajlik a Nemzeti Kulturális Alap által életre hívott Imre Zoltán Program (IZP). Az táncművészeti kezdeményezés célja a fiatal tehetségek támogatása és képzése mellett a jövő nézőgenerációjának kinevelése is, melynek megvalósulását az NKA 100 millió forintos kerettel támogatja.
Az IZP estek soron következő előadásai:
Immortel
Halász Gábor, Immortel című új bemutatójának központjában az “Isteni Aktus” áll, a pillanat, amikor egy halhatatlan entitás megtermékenyít egy halandó nőt, a pillanat, amikor a teremtő beleszeret saját teremtményébe. A darab egyik meghatározó inspirációja a Francia képregényrajzoló, író, rendező Enki Bilal 2014-es Immortel AD Vitam című filmje.
Zene: Dj Bootsie – Ifj. Solymosi Vilmos
Jelmez: Béres Mónika
Fény: Pető József
Díszlet: Halász Gábor
Koreográfus: Halász Gábor
Közelítés
Kvartett variációk
A testtelen remegésből valami válik, a valami valakivé lesz, a valakiből több valaki, ember, férfi, nő – és megszületik a dráma. Ki vagyok én a világmindenségben, a kozmoszban,a bolygón, a társadalomban, a családban? A testemben? A Usine 1.84 új darabjában emberi történetekkel találkozunk, ahogy azok felépülnek a szinte semmiből.
Írta: Varga Koppány
Dramaturg: Soós Attila
Fény: Kovács Gerzson Péter
Zene: Wondawulf
Koreográfia: Tókos Attila és ifj. Zsuráfszky Zoltán
Antigoné – táncdráma egy felvonásban
Szereplők:
A Győri Balett táncművészei
Antigoné – Tatiana Shipilova
Kreón – Luigi Iannone
Iszméné – Berzéki Melinda
Polüneikész – Thales Henrique
Haimón – Daichi Uematsu
Eurüdiké – Marjai Lili
Őr / Teiresziász – Horváth Kada
Őr – Thierry Jaquemet
Asszisztens: Artem Pozdeev
Zeneszerző: Sebestyén Bálint, közreműködött: Stummer Márton
Díszlet, jelmez: Sebestyén Ákos
Fény: Hécz Péter
Videó: Jekli Zoltán
Szakértő (mentor): Velekei László Harangozó-díjas, a Győri Balett művészeti vezetője
Koreográfus: Sebestyén Bálint Harangozó-díjas
A koreográfusi elgondolás szerint a mű, Szophoklész: Antigoné című drámáján alapul. A történet a testvéri kötelékek bemutatásáról szól, mely szeretetben a halálig kísér, vagy az egymást ért ellentétek miatt a halálba taszít.
Mi írhatja felül két fivér közötti, illetve ember és ember közötti igazságosságot? Mi az igazság? Ki az aki eldönti, hogy kinek van igaza? Isten vagy ember? Szív vagy ész?
Mindezek tükrében a megálmodott táncdráma a mai korban, egy olyan hataloméhes diktatúrában játszódik, ahol mit sem ér a családi kötelék egy elvakult ideológiával szemben.
Dadogó szimfónia
Grecsó Zoltán új előadása, a Dadogó Szimfónia Esterházy Péter Oratorium Balbulum című drámájának érzéki olvasata, amely elénk tárja múlt és jövő összegabalyodott szálait. A koreográfia egy paradoxonra épül: a dadogó prófécia nem előzi meg időben az emberiséget, hiszen mire a jövendölés kinyilatkoztatásra kerül, az már be is következett. Akkor mi értelme lehet egy megkésett próféciának? Talán maga a tudat, hogy minden megjósolható?
Koreográfus-rendező: Grecsó Zoltán
Látvány: Karcis Gábor
Zene: Adrian Newgent
Jelmez: Zelenka Nóra
Dramaturg: Dózsa Erzsébet
Asszisztens: Barok Andrea
Fotó: Imre Zoltán (Wikipedia)