Az „évad legnagyobb dobása” és alighanem ennek folytán a legnépszerűbb produkció – február 18-án debütált a Nagyszínházban Leonard Bernstein West Side Storyja Juronics Tamás rendezésében.
Nagydobás, igazi összművészeti produkció: a színház drámai és operatagozatos művészei, valamint a teátrum tánckara mellett közreműködik a Szegedi Szimfonikus Zenekar és a Szegedi Kortárs Balett, valamint vendégművészek is érkeztek a produkcióba, mely két szereposztással kerül a szegedi nagyérdemű elé. A női főszereplőt, Mariát Nánási Helga, valamint a HOPPart Társulatból érkező Kiss Diána Magdolna alakítja. A darab Rómeóját, azaz Tonyját a Budapesti Operettszínház énekesei, az X-faktor-rajongók számára különösen ismert Kádár Szabolcs és a Lévay-énekverseny különdíjasa, Kocsis Dénes öltik magukra. Anitát Sári Évi és Kovács Lotti testesíti meg, míg a Tonyt pártfogoló Doc szerepében Király Levente, a Nemzet Színésze és Ádám Tamás lép színpadra. A Puerto Ricó-i banda vezéreként Rédei Roland, Chino szerepében Bánvölgyi Tamás játszik, a Jetek oldalán Riff alakjában Poroszlay Kristóf vezeti a fiatalokat. Hosszú a lista, de ezzel nincs vége az ismert arcoknak, többek között Horák Renátát, Kálnay Zsófiát, Csorba Katát, Szívós Lászlót, Savanyu Gergelyt, Lazók Mátyást és Barnák Lászlót is megtaláljuk a castingban, valamint Juronics Tamás koncepciójának megfelelően a Kortárs Balett táncosai is aktív részesei az eseményeknek, illetve a színészeknek is meg kell csillogtatniuk tánctudásukat. Teszik mindezt sikeresen, a Kossuth-díjas táncművész koreográfiája valóban élővé teszi a darabot, a nyitány is mozgalmas, dinamikusak a színpadképek.
A 20. század Rómeó és Júliájaként emlegetett darab felmondja a shakespeare-i klasszikus történetszüzsé alappontjait, csak épp más környezetben. Kentaur díszletei az 1950-es évekbe repítenek vissza New York West Side negyedébe, ahol két fiatal banda vetélkedik a területért, az amerikai Jetek és a Puertó Ricó-i emigránsok. Már a végső leszámolásra készülnek, mikor a Jetekhez visszahívott Tony beleszeret Bernando, a portorikóiak vezetőjének húgába, Mariába. Ettől kezdve nem is lehet más a célja, minthogy a vérontást és az összetűzéseket megakadályozza. Az események azonban kicsúsznak a kezei közül, Bernando egy szerencsétlen mozdulattal leszúrja a Tony által testvérként szeretett Riffet, és Tony elhamarkodottságában megöli szerelme bátyját… Ezzel elindul a lavina.
A produkció látványvilágában és a szimbolikájában is sokat mondó. A bandák találkozása előtt kirakati próbababák maradnak a színen, a két halott bandavezér pedig egy megintcsak erős táncos jelenet közben tiszta fehérbe öltözve áll utoljára egymással szemtől szemben. Frázis, hogy a történetnek máig ható üzenete van, de bizonyosan nem árt, ha a sokak által jól ismert, és felettébb fülbemászó, könnyed dallamok mögött megleljük azt, mit mond a darab az olyan fogalmakról, mint az előítélet, az idegenség, a gyűlölködés, a hűség vagy a szerelem.
Galériánk fotói a február 15-i főpróbán készültek.
Tekintse meg itt:
http://szegedma.hu/hir/szeged/2012/02/tancosra-hangolt-west-side-story-fotok.html
szegedma.hu
2012.02.19.
Arany Mihály