…erősít áprilisban a szegedi színház
Egy szórakoztató ősbemutatóval, zenés-táncos produkciókkal és egy izgalmas Faust-feldolgozással várja a nézőket áprilisban a Szegedi Nemzeti Színház.
Az Utánképzés (ittas vezetőknek) című Háy-darab gyorsan pergő dialógusaival szórakoztató kortárs előadást ígér a nézőknek. A műsorfüzetben feltüntetett korhatár-besorolás alapján 16,5 éves kor felettieknek ajánlják, Gyüdi Sándor főigazgató szerint ez pusztán azért van, mert a darab nyelvezete “az élő beszédhez igazodik”. A Háy-darabot Szőcs Artur rendezi, ez az első szegedi rendezése, így tehát ez számára ismerkedés a társulattal. Szilágyi Annamária egy, nem az eszéért szeretett műkörmös hölgyet alakít, míg Szívós László egy magánéleti válsággal küzdő olasz húskereskedőt játszik. Az április 7-ei Kisszínházi előadásban 11 színész tűnik fel.
Április 10-én izgalmas táncjáték költözik a Nagyszínházba, a Szeged Táncegyüttes és a Duna Művészegyüttes közös műsorában mutatja be a Tápai Krisztust. A színpadon Juhász Gyula verse elevenedik meg, a darabnak szegedi mondanivalója van. A szegedi teátrum április 10-én fogadja A bűvös szék című darabot, melyet a Mórahalmi Amatőr Színtársulat állít színpadra. A 130. évforduló apropóján, Karinthy-darabokból készült kétrészes válogatás már a negyedik produkció, melyet a társulat a Tisza-parti színházban bemutathat. Lázár János rendezőtől megtudtuk, az első felvonásban rövid Karinthy-műveket, a másodikban pedig A bűvös szék című darabot láthatják az érdeklődők.
Jubileumot ünnepel a Pavane, a 25. évfordulóra nagyszabású táncgálával készülnek. Lázár György együttesvezető elmondta, olyan táncok elevenednek meg az április 23-ai műsorban, melyeket eredeti leírások alapján rekonstruáltak. A történelmi táncegyüttes produkcióját reneszánsz élőzene kíséri majd, meghívott lengyel vendégeik 18. századi táncokat, a Pavane pedig a 16. és 20. század közötti táncokat mutat be Gulyás László vándormuzsikus narrációja alatt.
Faust az operairodalom meghatározó témájává vált, Szegeden 3-féle átdolgozásban láthatták eddig a nézők. Ezúttal Bodolay Géza állítja színpadra Charles Gounod verzióját, öt felvonásban, francia nyelven, magyar szövegkivetítéssel. Bodolay egy furcsa piactérre tervezte a történetet, mely továbbra is arra keresi a választ: “Megjött-e a már az eszünk?”. A dupla szereposztásos darabban a Bánk bánban bemutatkozó Turpinszky Gippert Béla is címszerepet kapott, az ő váltótársa lesz László Boldizsár. Az előadás koreográfusa Juronics Tamás. Az operát április 23-án mutatják be a Nagyszínházban.
Egyházi Géza újra a szegedi színház színpadán. A Musical Revolution három szabadúszó musicalénekes estje, Egyházi mellett Baranyai Anna és Sándor Péter hozza el a legismertebb és ritkábban játszott musicalslágereket. Baranyai Annát a szabadtéri játékok Mamma Mia!-bemutatójában láthatták már a szegediek, de a kőszínházban ez az első fellépése. Elmondta, a musicalirodalom széles palettáját szeretnék felsorakoztatni, személyes kedvencek is felcsendülnek. Május 7-én így például az Evitából, Az operaház fantomjából, A szerelem arcaiból és a Hair-ből is megszólalnak feldolgozások.
szegedma.hu
2017.03.23.
Gaál Bernadett