Közreműködik: Malek Andrea, Malek Miklós valamint a Szegedi Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Gyüdi Sándor
Budapesten születtem. Leckeírás közben a mamám énekóráját hallgattam, és amikor aludni mentem, a papám komponált. A Nemzeti Színházban, ahová a keresztmamám vitt be ha ügyeletes volt, mialatt ő a színészekkel egyeztetett, én a kakasülőről néztem a SZÍNHÁZAT. Ezért nem lettem "csak" énekesnő. A színház misztikus közegében mondanivalóm elő mert lopakodni a sötétből... Tehát a klasszikus zongora- nagy fenék után fejest ugrottam a musical-ek világába. Sorban jöttek a főszerepek: Evita, Dorian Gray, Nyomorultak, Sakk, A muzsika hangja, és megjelent az első musical albumom. S bár a két műfaj, "próza", és "zenés"között nemigen létezik átjárás, "mjuzikeles" létemre hatalmas sztárok mellett játszhattam az „Elveszett Paradicsom” prózai főszerepét. Rengeteget énekeltem a tv zenés műsoraiban (akkor még volt ilyen), de országos hírnevet mégis a Szomszédok c. teleregény által szereztem. Talán nem is véletlenül, ugyanis az a "kis medika", akit játszottam, hasonló lány volt, mint amilyen én voltam akkor. Mai fejjel örömmel szembesülök a ténnyel, hogy a visszajelzések sokkal értékesebbnek ítélték amit csináltam, mint én. Pedig a munkám emlékem szerint, csak a szövegtanulás volt. A próba és a forgatás, mint valami szanatórium, minőségi, jó hangulat, egész napos vihogás...
Valóra vált az az álmom is, hogy fiatal Mama legyek, született az első fiacskám és ez az élmény egyre bátrabbá tett. Egyre jobban dübörgött bennem, mi az, amit akarok, de főleg, hogy mi az, amit nem! Akkori férjem tanácsára pop, illetve jazz éneklést kezdtem tanulni. Az ő inspirálására megjelent az Ébredés-, és nem sokkal később a Meeting Point c. album, s a lemezbemutatónkat a Kongresszusi Központból, élőben közvetítette a tévé.
Sosem gondoltam, hogy külföldön fogok élni, mégis, a második fiamat Bécsbe hozta a gólya... és mivel szeretek tanulni és vonzanak a kihívások, kis idő elteltével a híres Broadway Piano Bar színpadán találtam magam. Miközben Bécsben a számomra írt sanzonokat énekeltem a szerző, Korényi Béla kíséretével, Pesten megkaptam a Chicago főszerepét, és elindult az ingázás. Édesapám csodás hangszereléseivel megjelent a Zene az kell című album. A bécsi Wake Up!meghallgatásról szaladtam Győrbe a Mennyei híd bemutatóját játszani. Örömömre éppen a karmester, Walter Lochmann kísért zongorán, megkaptam a munkát. Nagy kedvvel vágtam neki az új útnak, megszerettem itt az életet.
Néhány év múlva Lochmann úr felesége lettem. Első közös gyermekünk az I Love a Piano nevet kapta. (A második pedig Léna, de erről majd később…) Egy nyáron át énekeltem Guenevere szerepét Bad Hersfeldben, a Camelot c.musicalben.
Rajongóimmal közösen összeállítottuk a Best of... című albumot. A Macskák jubileumi felújításában már én játszhattam Grizabella szerepét a Szegedi Szabadtéri Színpadon, később a Madách Színházban is.
Bőhm György és Zöldi Gergely barátaimmal együtt létrehoztuk a „Volt öt évünk” magyar verzióját a Művészetek Palotájában.
Nyaranta Ausztria városaiban szerepeltem a „teatro” zenés színházi csapatával, sok-sok gyerekkel, éneket tanítottam, kurzusokat adtam. Az Ég 2010 novemberében még egy gyermekkel áldott meg minket, egy kislánnyal, aki a hasamon keresztül látta meg a rivaldafényt, pont úgy, mint én annak idején. Elmondhatom hogy rengeteg helyen léptem fel, mégis örök élmény marad a mi Nagy családi koncertünk, a testvérem is énekelt velünk. Megjelent az Koncert-, és a Retúr c. Malek Andrea Band album. A színház is, de a konzertszínpad is nekem való műfaj. Sokszor az az érzésem, hogy a nézők a nappalimban ülnek, és én szórakoztatom őket, amíg készül a vacsora. Ez vagyok én. Szeretem a természetes közelséget. Ma már dalszöveget, zenét is írok. Mint a VOICE-Magyarország Hangja női mestere, 2012-ben ország-világ előtt taníthattam a színpadi munkát. Koncerteztem a Trio Midnight-tal, és Lerch István Super Groupjával.
Született egy világzenei sanzonest is Kiss Judit Ágnes és Fűri Anna dalaiból, Vadon NŐ címmel. Tanóra az életből, minden benne van, amit egy nőről tudni kell. Az előadás megjelent CD-n a Gryllus kiadónál.
2015 végre szerepkör váltást hozott: humoros karakter szereplővé váltam a Fekete Péter és Spamelotban a Madách Színházban. Felemelő, klasszikus muzsikálás a Budapest Virtuózkokkal a Mátyás Templomban. A Solti György Kamarazenekarral a Stefánián. Az Óbudai Danubia Zenekar közreműködésével Klasszik Karácsony a MÜPÁ-ban.
2016 mozgalmas évében a Trio Midnight, Roby Lakatos és az ÓDZ kiváló vonósai közreműködésével CD felvételt készítettünk Oláh Kálmán: Legrand Songbook címmel. A Budapest Jazz Orchestra felhőtlenül boldog vendége lehettem több ízben is. Elindult a közös munka a Jazzrael zenekarral.
JÓTÉKONYSÁGI HANGVERSENY
Az SZTE Pszichiátriai Klinika alapítványának javára
SZTÁRVENDÉG: MALEK ANDREA
Közreműködők: Malek Miklós, Horák Renáta, Szélpál Szilveszter
és a Szegedi Szimfonikus Zenekar Gyüdi Sándor vezényletével
Műsorvezető: Beslin Anita
Musical-részletek, filmzenék, Balogh Sándor könnyűzenei feldolgozásai
Beszédet mond: Prof. Dr. Kálmán János tanszékvezető egyetemi tanár, intézetvezető
2. rész:
Malek Miklós szerzeményeiből, könnyűzenei feldolgozásaiból
Malek Andrea, Malek Miklós és a zenekar előadásában