A darab előzményét az olasz Egészségügyi Minisztérium felkérésére írtam (senki ne kérdezze, miért épp engem kerestek meg, mert nem tudom),
egyfelvonásos volt, a címe „Malattia rara” („Ritka betegség”), és így hangzott a fordítás első sora: “Questi due bavaglini. Uno azzurro, uno rosa.” Hát nem szép? Fogalmam sincs, mit jelent. Aztán ahogy lenni szokott, a darab túlnőtt hivatalnokot és minisztériumot, de leggyorsabban a szerzőt, és önálló életre kelt, új címet öltött, és teret követelt magának: egész estésre hízott. Így lett belőle az, ami ma látható.” Németh Ákos
Küzdelem az életért. Apró, gyilkos emberi játszmák. Senki sincs a helyén, senki sem egészen az, aminek látszik. Lírai történet egy különös betegségben szenvedő fiatal nőről, szerelemről, a gyerek utáni vágyakozásról, a mai világban megszokott, praktikus pótcselekvésekről, győztesnek látszó stratégiákról, múlt és jövő kiigazításának és megtervezésének lehetetlenségéről, a kilátástalanságról.
Az előadás létrejöttét a
támogatta.
Németh Ákos 1983-1988 között az ELTE BTK történelem-irodalomtörténet szakos, majd a budapesti színművészeti egyetem DLA-hallgatója volt. 1988 után budapesti színházak ösztöndíjasa volt. 1998-2000 között a Miskolci Nemzeti Színház dramaturgja, 2000-2003 között a szekszárdi Német Színház művészeti vezetője volt. 2002-2014 között a Bonnban majd Wiesbadenben működő New Plays from Europe Biennale fesztivál kurátora. Műveit egyebek mellett a londoni Nemzeti Színház, a birminghami The Rep, a berlini Schaubühne is bemutatta, de játszották a New York-i off- Broadway-n is, illetve nyomtatásban is elsősorban angolul számos antológiában, de önálló kötetben is, valamint francia, német, szlovák, horvát, bolgár és több lengyel kötetben is megjelentek. A szerző előadásait több fesztivál is meghívta, így az Union des Théatres de l`Europe, a FIND (Berlin), a Convention Théatrale Européenne (Luxembourg), a Midtown International Theatre Festival, (New York, US), az International Playwrights Festival (Birmingham, UK). wikipedia.org |